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제목 AGAMA A319!!! 아가마의 최신형 엔진버기 PRE-ORDER! (6월 중~말 배송예정) - 선주문시 Beta V-MAX 타이어 한대분 증정!!
작성자

김프로RC (ip:) 조회수 :213

작성일 2019-05-23 17:36:34
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1. 제품 설명 :: AGAMA A319!!! 아가마의 최신형 엔진버기 PRE-ORDER! (6월 중~말 배송예정) - 선주문시 Beta V-MAX 타이어 한대분 증정!!

 

 2.가격 :: 598,000원


이얏호!! 드디어 나옵니다~ 프로덕션 테스팅이 시작됐고 박스이미지도 찍고 있다고 합니다! 그리하여 선주문을 시작합니다!

한국 단독 스페셜 단가로 예약판매 시작합니다! 광버기가 대만에서 프로토타잎 테스팅 한번만에 결정한 Agama A319!


작년 11월부터 함께한 A319! 셋업시트와 대회참가기는 블로그에 가시면 자세하게 나와있습니다~

블로그 바로가기 ---> https://blog.naver.com/campingkevin


수년동안 Agama가 가지고 있던 장점들은 그대로 두면서 단점들을 보완했다고 하던데요

PRE-ORDER Expected end of June.

The AGAMA  Nitro Buggy is the culmination of years of design, development and dedication with over 50 years of racing experience it is set to push the field of 1/8th nitro racing ! 

The new buggy platform takes all of the great attributes that is synonymous with the Agama brand, high quality materials and forward thinking designs. The SV buggy was a huge step forward from the A215 and the new buggy is a bigger step again for both club level drivers and world class racers !

When the new buggy was on the drawing table there were key changes to be achieved and this has all come together in a superb all new platform ! 

The ease of maintenance on the buggy has been hugely improved along with the ease of driving at a fast pace !

The new buggy Features and Designs are listed below:

요약하자면 Agama라는 브랜드는 독자적으로 시작했다가 영국의 존헤즐우드라는 수차례 네쇼날챔피언 이프마 화이널리스트(현 네모레이싱 사장)과 손잡으면서 A215SV 서 부터 비약적인 발전을 이뤘는데 A319는 그 결정체라고 할수 있습니다!

- Chassis 샷시!

The new buggy chassis plate features a new shape at the front and rear, the rear has more torsional flex whilst still remaining longitudinally stiff, the front of the chassis has also been more angled to offer better clearance from the tyre at full lock as well as more roll clearance in long sweeping turns. The chassis is also narrower to provide a lower overall weight whilst keeping the overall width and driving characteristics associated with that. The chassis also no longer has the holes in the bottom of it, because the gearboxes are now mounted higher.

- 샷시는 새로운 모양으로 바뀌었는데 일단 기존에 가지고 있던 프론트의 킥업은 그대로 유지하면서 샷시 자체는 네로우 해져서 더욱더 무게중심을 아래로 유지시킬수 있고 게다가 드디어 샷시 밑에 벌크 구멍이 없어졌다고 합니다!! 앞뒤 벌크가 4미리 위로 올라가면서 샷시를 아래로 내렸기 때문인데요 더욱더 예전 A215SV 보다 비약적으로 무게중심이 아래로 내릴수 있게 되었습니다!


-A215SV 샷시 사진- 구녕 안녕~~~~~

 - Radio Tray 라디오 트레이!

A entirely new radio tray makes for better servo position, more room in the boxes for all of the electrical equipment as well as a quicker and easier removal of the radio tray and servos.

라디오트레이가 전부 바뀌었는데 배터리는 스틱형 일자 배터리로 그대로 사용가능하고 서보 포지션이 바뀌었습니다~ 머 서보선이 탈착 가능한 엑스퍼트서보는 그냥 위에서 빼서 바꿔버릴수 있겠네요~

그리고 왼쪽 사진에 보이는 카본은 제가 알고 있는한 기본 포함이라고 하구요 폰더 자리도 예쁘게 배치 되었네요~~


(왼쪽:A319 프로토 오른쪽A215SV)



- Split centre diff mount 센터디프마운트!

A split centre diff mount is now used, the diff is now rotated with the spur to the back and a new brake linkage system is used for more consistent braking throughout a run.

기존 브레이크 시스템도 나쁘지 않았고 특히 브레이크패드와 디스크가 실제 자전거에 사용되는 브랜드에서 만들어서 정말 좋았는데 디프 탈거를 할때 조금 불편했었는데 아래 사진과 같이 위에서 나사 4개를 빼면 빠지는 방식으로 교체되었다 합니다~~



- Drivetrain 드라이브 트레인

There is a new drivetrain used throughout the new buggy, new 39T Crown gears mate up to new 12T pinion gears, this makes the buggy easier to drive with more corner speed, a smoother more efficient transmission and a class leading durability. A new 48T spur gear and 13T clutch bell are used to maintain the correct final drive ratio.

이미 한국에 나와있는 A215SV 버기들은 기어비가 A319와 같게 옵션파츠로 셋팅되어 나왔었는데 이제 기본으로 들어가 있고 스퍼가 47T에서 48티로 기존 11.75 기어비에서 12.0으로 바뀌면서 더 낳은 악셀레이션을 보여줄것 같습니다! 1티 차이가 꽤 많이 나네요~

- Lightweight one piece rear wing mount 원피스 윙마운트!

A new lightweight one piece wing mount has been utilised it offers more durability and a lower centre of gravity whilst also allowing for more tuning options with a range of height adjustment where it mounts to the rear shock tower.

윙마운트가 간단하고 가볍게 원피스로 교체! 윙의 높이는 리어쇽타워에 있는 위아래 홀들을 이용해서 조절 가능합니다~


- Shock towers



왼쪽: A215SV 오른쪽:A319

왼쪽: A215SV 오른쪽:A319


With the new front and rear geometry, new shock towers have been used that give the optimum shock length for all conditions and the new rear tower has the various wing mount height holes.

프론트와 리어 지오매트리가 A319는 저중심으로 갔기 때문에 쇽타워도 낮아지고 이상적인 쇽길이와 어퍼암 포지션을 만들어냈습니다~

- Wishbones hangers A/B/C/D 블록!

New A/B/C/D blocks are used on the new buggy they offer updated roll centre and anti squat positions more optimised for the new geometry that is presented throughout the new buggy.



낮아진 저중심에 맞추어 A/B/C/D 블록이 모두 업데이트 되었습니다!


A319 힌지핀 브레이스들!



왼쪽: A319 프론트 브레이스 / 오른쪽: A319 리어브레이스


저도 작년 11월부터 현재까지 정말 20갤런 가까이 주행을 했는데 샷시와 같이 마모가 심한 A블럭과 D블럭을 교체할 필요가 없었습니다. D블록 자체도 굉장히 두터운데다가 에이블록도 날개같은 부분만 살짝 마모가 될뿐 마모가 적었습니다!

- Steering Posts 스티어링 포스트

New longer steel steering posts are used, this is for compatibility with the new raised front gearbox and steering assembly.

프론트 기어박스가 4미리 위로 올라오면서 스티어링 포스트도 약 4미리 길게 조정되었습니다!

- Steering Top Plate 스티어링 탑 플레이트

구형과 달리 스티어링을 바꾸는 서보세이버암의 위치가 반대로 바뀌었기 때문에 바뀌었습니다.

A new composite steering top plate as been produced in line with the new steering post positions on the chassis plate as well as the new raised front gearbox.

- Chassis Braces 샷시 브레이스

New chassis braces are used with a single chassis mounting point on both the front and rear, a secondary rear brace is also included in the box for a further reduction in chassis flex.

샷시의 롤을 적절하게 컨트롤 하기 위해 샷시 브레이스들이 전부 업데이트 되었습니다!



-Fuel Tank 연료탱크

A new fuel tank has been made with a lower and wider shape for lowered centre of gravity and it also now has a higher capacity that is in line with the legal specification.

기존 연료탱크는 약간 얇고 살짝 높았다면 신형 연료탱크는 약간 넙대대~ 해져서 좀더 무게중심을 낮출수 있었고 기존 연료탱크가 약 123cc 정도였는데 125cc 에서 딱 맞게 다시 제작되었다고 합니다~

-Bodyshell 바디

New nitro body shell, for better durability, performance and to fit to the new chassis shape.


A319 새로운 바디! 엄청 낮아보입니다~


-Chassis side Guards 샷시와 사이드가드!

The chassis side guards have a new shape and height for better protection from the ingress of damp and dust and they will now fit the new chassis shape. They also now use a wraparound design for even better protection in all racing conditions.

샷시가 얇아져서 쓸대없는 롤은 줄이고 대신 사이드가드가 좀더 넓어졌습니다~ 안에 있는 머플러 및 서보 기타 기자재들이 더 안전해졌다고 합니다!



-Caster Block 캐스터 블럭

A new 17.5 degree composite caster block is included in the box

기본 16도 케스터블럭에서 17.5도로 조금더 부드러운 스티어링을! 게다가 킥업을 줄일수 있어서 브레이크시 프론트로 무게중심이동이 과도하게 일어나는 것도 방지! 이건 아직 사진이 없네요 ㅠㅠ

-Steering Plates 에커먼 플레이트

New steering plates are used to change the Ackerman of the buggy, making it easier to driver and more rotation on low speed and smoother at high speed.

에커먼 플레이트가 업데이트! 조금 더 부드러운 코너와 작은 코너 회전력이 업업되었다고 합니다~

처음 테스트한 라이언 러츠응 영상만 봐도 아주 코너 안쪽까지 마음대로 붙이는게 인상깊습니다!

아래는 테스팅 영상!



아래는 A319에 적용된 새로운 파츠 리스트들 입니다!

New Parts List A319:

57220 Front shock tower (Updated from Performance Pack)

57221 Rear shock tower (Updated from Performance Pack)

37001 Chassis

497175 17.5 Degree composite caster block

38225 Steering Posts Steel Material (Updated from Performance Pack)

2009 Front steering top plate

39063S Steering Rack Plate Short

31011D Steering Hub Plate (double SV/DW01)

2009 Front/Rear Chassis Braces

47201/2/3/4 - A/B/C/D blocks (Performance Pack)

8939/8839 Crown gears (optional gearing)

8912 Pinion gears (optional gearing)

8848 Spur (optional gearing)

8013 Clutch bell (optional gearing)

28219 Front Drive Cup (Back to 28219 F+R)

28243-L3 Dogbone Drive Cups

38317-78 Front Dogbone Driveshaft

38317-109 Rear Dogbone Driveshaft

2001 Fuel tank

34908 Full radio tray

2014/37207/38233 Centre diff mount/top plate and all respective items

30012 Body-shell

31017 Side guards

31006 Rear wing mount (Performance Pack)

Steering Links

1004-SR/1004-SF Gearbox Spacers - Front and Rear (Performance Pack)

31019 Steering Plastics (Bellcrank)

SKD Droop Screws

A215SV 부품들중에 A319에도 바뀌지 않은 부품 리스트!

중요부품들은 대부분 사용가능하네요!!

Items that are carrying forward from A215SV

Suspension Bushing Inserts (21116-B)

Diff Outdrives (now 28219 only)

Diff Cups (28228)

Hinge Pins Inner/Outer (38227/8238)

Front hinge pin (32239F)

Wishbones Front/Rear (21003/31002-S)

Camber Links

Turnbuckles

Gearboxes Front/Rear (1004/21005)

Driveshafts Front/Rear (34902/24902)

Rear hubs (21010)

Caster block will be compatible (39716)

Steering hub (31011)

Shocks (24911)

Engine mounting/clutch assembly

Wing (1901)

Brake Disks (8009)

Internal Diff Gears (4118)

Roll Bars (28023/8325)

벌써 AGAMA의 성지 영국과 미국에서는 오늘부터 프리오더를 시작했습니다!!






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영국 파운드 환율이 1500원정도 하니 부가가치세를 뺀 가격으로 한화 약 720,000원

미국이 599달러 환율이 어마 올라서 1200원.. 약 718,000원 이네요



​한국가격은 598000원입니다+ 선주문시 타이어 한대분!!!

한국가격은598,000원 + 선주문시 타이어 한대분!!!

이건 사야되!!! ㅋㅋㅋ


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